הפרשן המדיני: "עימות עם ארה"ב לא מומלץ אבל אפשרי"

מהדורת הבוקר No Comments on הפרשן המדיני: "עימות עם ארה"ב לא מומלץ אבל אפשרי"

הפרשן המדיני אריאל כהנא לקאהן וחכם ב'מהדורת הבוקר': "בלינקן הוא האדם הכי פחות נחמד לישראל בצמרת הממשל בארה"ב. ביידן עסוק בבחירות ושר ההגנה מאושפז בטיפול נמרץ. לא מומלץ להתעמת מול ארה"ב בשעת מלחמה אבל אם נצטרך – נתניהו יודע לעשות את זה. יכול להיות שבלי ארה"ב יהיה לנו יותר קשה להילחם"

צילום: חיים צח \ לע"מ
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הפרשן המדיני אריאל כהנא שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם ב'מהדורת הבוקר' ואמר: "ישראל מתמרנת במספר חזיתות מול ארה"ב, וארה"ב מושפעת גם מלחצים חיצוניים שמופעלים עליהם מהעולם. עוברים כעת לשלב השלישי במלחמה ועל פניו כך הוחלט בקבינט המלחמה כבר לפני חודשים. דובר שתהיה יציאה חלקית עם כוונה לעבור לפשיטות מקומיות. יש עוד דרישות אמריקניות, אבל אני לא חושב שהם אומרים עד כאן. הם אומרים 'כשהתנאים יבשילו תושבי הרצועה יחזרו לצפון רצועת עזה', נתניהו יאמר היום לבלינקן שישראל באה לקראת ארה"ב בהורדת עצימות הלחימה ובתמורה מצפים לגמישות בעניין הזה".

לדבריו: "בלינקן הוא האדם הכי פחות נחמד לישראל בצמרת הממשל בארה"ב. ביידן עסוק בבחירות ושר ההגנה מאושפז בטיפול נמרץ. לא מומלץ להתעמת מול ארה"ב בשעת מלחמה אבל אם נצטרך – נתניהו יודע לעשות את זה. יכול להיות שבלי ארה"ב יהיה לנו יותר קשה להילחם אבל הביטחון קודם למדיניות".

עוד אמר: "עד רגע זה לא שמעתי מדינה מערבית שהציעה לקחת את השליטה על רצועת עזה ביום שאחרי. בלינקן לא יכול להורות על נסיגה מהרצועה אבל אנחנו נצטרך להתמודד עם מה שיישאר שם"

ולגבי איראן: "הממשל הדמוקרטי בארה"ב חי באשליות. אתמול הם הודיעו שהם לא רוצים מלחמה עם איראן – איך איראן יגיבו? הם ימשיכו לגבות את הח'ותים בתימן. האמריקאים מתייחסים לאיראן כמו שאנחנו התייחסנו לחמאס עד ה-7 באוקטובר. אין הסבר אחר. בסוף זה יתפוצץ עליהם. למעשה, רוב הציבור האמריקאי איתנו. שלא נטעה".

האזינו



0 תגובות